Er is bij zo'n S8AT nogal wat warmteontwikkeling onder de motorkap. Het is er al niet zo ruim en de turbo en de uitlaatbocht erachter staan vaak roodgloeiend. Ik hoor zelfs verhalen dat de verf van de motorkap af bladderd door de warmte van de turbo. Nu dacht ik gelijk de uitlaat in te gaan pakken met uitlaatband maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld.... nog even geen idee wat nu slim is om te doen!
Dat straalt aardig wat warmte af onder de motorkap....!!! Ik hoor zelfs van afbladderende verf van de motorkap.
Daarnaast zag ik een foto van een S8AT met een extra oliekoeler aan de zijkant. Blijkbaar wil de olie dus ook nog wel eens te warm worden met alleen de standaard oliekoeler in de neus. Maar eens informeren zo hier en daar. Eigenlijk wil ik niet van dit soort uitstekende delen aan mijn Donkervoort.
Foto van Kees Lommers.
Ook mis ik het hitteschild onder/naast deze radiateur. Daar heb ik wat mooiers voor laten maken, dit vind ik er zo een beetje lullig bijhangen...
Daarnaast beschermfolie onder de motorkap geplakt en een hitteschild voor de startmotor.