Net zoals bij de Mustang vind ik ook bij de Donkervoort weer allerlei dingetjes die volgens mij net even iets mooier of beter kunnen. Of die na 22 jaar wel wat onderhoud kunnen gebruiken. Misschien lijkt het best veel, maar vergeet niet dat de Donkervoort 21 jaar oud was toen ik hem kocht. De meeste auto's halen die leeftijd niet eens.
Daarnaast is er nogal geklooid met de electronica. De aanstuur-unit voor de 5e injector die standaard onder het dashboard zit is vervangen door een andere aanstuurunit die op de pedalenbak is gemonteerd. Daarbij is gewerkt met heel veel kabelschoentjes/verbinders en tape en is nogal het een en ander over het hoofd gezien. De SPOUT-wire was onderbroken waardoor er géén vervroeging van de ontsteking plaatsvond. Deze stond vast op 10 graden BTDC. Vraag me nog steeds af of dit altijd zo geweest is.
Ook zat er een breuk in de laadstroomkabel tussen dynamo en startmotor. Werkte soms wel en dan weer niet. Dat was ook even zoeken. Er kwamen ook een paar gesmolten draden onder het dashboard vandaan: deze Donkervoort is zonder Ampere-meter uitgevoerd en de draden van de laadstroomkabel hadden ze maar in elkaar gedraaid. Tapeje erom en klaar...
Het is mijn hobby, vind ik hardstikke leuk om te doen. Nu is het wel de bedoeling om zoveel mogelijk te rijden en niet al te veel te sleutelen. Ik wil de projecten dan ook zo klein mogelijk houden en zo min mogelijk demonteren. Maar ook dat lukt niet altijd en de 'Projecten-lijst' wordt alleen maar langer. Van het ene project rol ik vanzelf in het andere. Maar er worden ook regelmatig projecten afgerond. Onder deze tab in het kort de verschillende projecten die er nog liggen. Links de tabs met afgeronde projecten.
Alles probeer ik wel zo veel mogelijk als origineel te houden. De Donkervoort moet zeker geen kermisattractie worden. Extra dingetjes bevestig ik op zo'n manier dat het weer weg te halen is zonder sporen/gaten achter te laten. In principe is alles weer terug te bouwen naar origineel.