Doordat ik de luchtinlaat aan de onderkant er af reed moest ik wel wat sneller aan een luchtinlaat aan de zijkant beginnen dan in eerste instantie gedacht.
Eerst maar eens wat informatie verzamelen:
Wat me opvalt is dat de een de luchtinlaat vóór de stuurstang heeft zitten en de andere er achter. Maar eens goed kijken wat het meest functioneel is. Intussen rij ik overigens zonder luchtinlaat aan de onderkant en heb ik dat gat afgedicht met een aluminium plaatje. Geeft op zich geen problemen maar een beetje frisse lucht zal geen kwaad kunnen.
Dakgoot + serverrooster = eerste poging voor een luchthapper. Nadeel van dit rooster is wel dat het een groot dicht oppervlak heeft en dus best veel lucht tegenhoud. Nog iets om over na te denken dus.
Afplakken, aftekenen en een gat boren. Het gat heeft een diameter van 72mm. Ging probleemloos in de aluminium plaat.
Rubber pakking om de aluminium rand en de luchthapper er van binnenuit tegenaan geschroefd met RVS M5 boutjes. In de luchthapper zelf heb ik 4 blindklinkmoeren gezet.
Gaasje ervoor en klaar. Of dit gaas er voor blijft zitten of dat het wat anders wordt is nog even de vraag. Het voordeel van dit gaat ten opzichte van het gaas op een foto hierboven op de pagina is dat het weinig lucht blokkeert. Aan de andere kant ziet het er weer een beetje 'kippenhokkig' uit. Wellicht ziet het er een stuk beter uit als ik het gaas zwart verf.
Op de eerste foto's ziet de luchthapper er best groot uit van dichtbij, maar in werkelijkheid valt dat best mee. Rechts onder naast de intercooler zie je hem zitten.
Ik had nog een stuk racegaas over van het uitlaatkap-project dus ook in de luchthapper maar een stukje mooi racegaas gezet.