Omdat ik echt geen problemen met hoge temperaturen onder de motorkap wil hebben en ook de isolatie van de pluskabel naar de startmotor al geblakerd en gesmolten is heb ik besloten het goed aan te pakken.

Na veel zoeken naar informatie toch besloten de uitlaat in te pakken met warmtewerend uitlaatband. Hier net ingepakt en nog even vastgezet met plastic tywraps. Kon het altijd nog even los als het niet helemaal in één keer goed zat.

 


Vastgezet met RVS tywraps en gespoten met speciale hittebestendige bronskleurige verf. Ik vind het er zo wel netjes uit zien.

 

Misstaat niet onder de motorkap dacht ik zo....

 

En aan de buitenkant vind ik het ook niet verkeerd...... De conus van de demper netjes gepoetst, wat ik met de rest doe moet ik nog even bedenken.

 


 

Door het kantelen/bewegen van het motorblok ging het voorste bevestigingsrubber van de demper weer kapot (had ik vernieuwd). Daarnaast was de wrap wel mooi en effectief maar had ik elke keer nadat ik iets onder de motorkap had gedaan de rest van de dag/nacht jeuk aan mijn armen en handen. Het inspuiten van het glasvezel met de speciale verf had dit niet opgelost.

Dus: Wrap er af en een flexibel stuk er tussen