S8AT

 

Welkom op mijn website!

Donkervoort, no compromise....and never a dull moment!!


Op 22-09-2014 heb ik een jongensdroom waar kunnen maken: ik heb een Donkervoort gekocht!

Voor mijn eigen lol én om anderen van zoveel mogelijk informatie te voorzien probeer ik een leuke en informatieve website te maken. Foto's, technische dingen, het zal van alles wat worden. 

Nooit klaar want er verandert iedere keer wel weer iets...


 

De grootste uitdaging is om NIET in te stappen....

 


 

Deze website wordt gehost door:


 

 


Donkervoort Classics // The turbocharging era had arrived by 1991, and the S8AT was Donkervoort’s answer to upgrade its naturally aspirated S8A. The S8AT combined two enormous technical leaps forward in one car: the chassis of the race-winning D10 with a turbo engine that was borrowed from Ford, but further developed in-house at Donkervoort.

 

 

 

Nieuws


10-2022 'Racegaas' achter de RVS uitlaatkap.


06-2022 Remlichtschakelaar aangepast.


11-2021 Sjoerds Weetjes.


09-2021 Interieurverlichting gerepareerd.


09-2021 Olie ververst en oliefilter vervangen.


08-2021 Olieretourslang van de turbo vervangen.


10-03-2021 Stuurstangen opgeknapt.


01-2021 Aluminium framepje gemaakt voor uitlaatkap tegen het resoneren.


12-2020 Distributieriem en brandstoffilter onder motorkap vervangen.


12-06-2020 Nieuwe Toyo Proxes TR1 banden rondom.


28-02-2020 LED-ombouw van de achterlichten is klaar.


24-09-2019 Knop van de versnellingspook vervangen.


09-09-2019 Lekke uitlaatsrpuitstukpakking doordat er eerder een moer was losgetrild.


06-2019 De pedalen iets verder uit elkaar gezet, dat bevalt echt stukken beter!


05-2019 Ontluchtingsslangen koelsysteem wat anders aangesloten.


05-2019 Derde remlicht gemonteerd op de rollbar.


04-2019 Mistachterlicht en achteruitrijlamp omgebouwd tot remlicht.


01-2019 Brandstofslangen en filter achter bij de tank vervangen.


21-10-2018 Quick Release Hub gemonteerd en stuur opheknapt.


11-05-2018 Lekkend uitlaatspruitstuk: een moer van het uitlaatspruitstuk verdwenen.


04-2018 Sigaretten-aansteker weer ingebouwd en zelfgebouwde 5 Volt voeding vervangen.


04-2018 Het stuur nog 0,5 cm dichter naar me toe gezet. Bevalt goed.


02-11-2017 Tweede dynorun.


08-2017 Mijn zelfgebouwde 5V / 7,5A zakt onder belasting iets teveel in spanning en heeft dus wat aandacht nodig.


28-08-2017 en 30-08-2017: APK en taxatie. Nu kan ik er weer rustig onderdelen af halen voor onderhoud.


08-2017 Wat olielekkage. Klepdekselpakking en olieretourslang van de turbo vervangen.


06-2017 Weer eens aan de slag met het PW-regendakje. Is nu klaar inclusief 'ruggegraad'.


06-2017 Eindelijk het boardspanningsprobleem gevonden en opgelost!


25-03-2017 Eerste dyno-run bij Beek Auto Racing. Run afgebroken bij 4500rpm i.v.m. detonatie.


15-03-2017 Laatste stukje PW-dakje pas gemaakt. Aan de voorkant stadslichten vervangen door LED en Philips BlueVision Moto H4.


13-03-2017 Carterolie + oliefilter vervangen, Castrol Edge 10W60 Full Synthetic.


14-02-2017 Remvloeistof ververst, Ate Bleu Racing.


31-01-2017 De Britax 9060 achterlichten zijn binnen. De juiste voor de S8A/S8AT.


12-2016 Druk op zoek naar afstel-gegevens voor de ontsteking. Uiteindelijk initieel afgesteld op 10 graden BTDC stationair met de SPOUT-wire losgekoppeld.


04-12-2016 Proefrit gemaakt. Ondanks het winterzonnetje te koude banden en twee keer uitgebroken aan de achterkant.


26-11-2016 De turbo na laten kijken en er weer op gezet, was helemaal Oké.


03-10-2016 PW-regendakje gekocht.


23-02-2016 Extra warmte isolatie onder de motorkap boven de turbo.


14-02-2016 De radiateur tussen de achteras er uit gehaald. Reed er al een seizoen afgedopt mee rond zonder problemen.


07-02-2016 Weer eens gestart met de nieuwe carterontluchting. Start bij de eerste tik en loopt netjes. Tevreden!


02-02-2016 Een draadboom-bevestiging gevonden die niet echt naar mijn zin zit.


01/02-2016 Druk bezig met de carterontluchting.


06-01-2015 Luchtinlaat aan de zijkant er op gebouwd.


05-01-2016 Luchtfilter schoongemaakt met een K&N Recharger reinigingsset.


31-12-2015 Donkervoort weer voor het eerst gestart na het stellen van de kleppen. Blok tikt nu wel minder maar loopt nog steeds niet helemaal lekker. Lijkt elektrisch probleem. Hobbs switch aangesloten op de blue octane wire. Gele draad voor +75 rpm stationair definitief aangesloten.


07-12-2015 Scheurtje in het kleppendeksel laten lassen en een begin gemaakt met het verwijderen van de verf.


27-11-2015 Ontsteking gecontroleerd op maximale vervroeging: ongeveer 37 graden BTDC. We laten 'm dus voorlopig zo staan.


22-11-2015 Aluminium pijpje in de achtercover gezet. Ziet er een stuk strakker uit! Voor het eerst gestart met de nieuwe pakking tussen de turbo en het uitlaatspruitstuk.


13-11-2015 Eerste olieslang van de oliekoeler vervangen.


25-10-2015 Aluminium pakking tussen turbo en uitlaatspruitstuk gezet en de tapeinden ingekort. Mooi nieuw RVS steuntje laten maken.


03-10-2015 De Derde Donkervoort is in ons dorp aangekomen!


01-09-2015 APK goedgekeurd. CO op 0,0!


30-08-2015 Moerdijks Oldtimer Festival. Een hele leuke meeting, voor herhaling vatbaar!


22-08-2015 Cars & Caffee in Dordrecht. Leuk om een keertje mee te maken. Weer een tank 1 op 9,9.


02-07-2015 De vrij dunne teflonspray bleek niet echt de oplossing voor de tellerkabel, er maar wat dikkere kettingspray in gespoten. Dat blijkt prima te werken, wijzer staat als een huis! De Donkervoort heeft wel wat meer moeite met het warme weer (30+), koelvloeistoftemperatuur loopt richting de 100 graden. Geen problemen.


01-07-2015 Een hoop gerikketik en een zwabberende wijzer van de snelheidsmeter. Kabel losgehaald en een paar keer flink ingespoten met teflon spray. Getankt: 1 op 9,9 deze keer!


28-06-2015 Een bout dolgedraaid in het turbohuis. Helicoil er in gezet.


07-06-2015 De eerste rit na een week sleutelen. Hij gaat als een speer!!!


31-05-2015 Olielekkage op een oliekoelerslang, gelijk de hele voorkant maar losgehaald. Tijdelijke oplossing met en slangenklem.


12-05-2015 De nieuwe remschijven en -blokken voor de voorkant zijn binnen.


06-05-2015 Bij het tanken lag ineens het klepje op de grond.... weer een klusje erbij!


29-04-2015 De 92 / 87 thermostaatschakelaar vervangen door een 95 / 90


15-04-2015 De luchtinlaat er onderuit gereden op een neergeklapt parkeerpaaltje....


07-04-2015 De Donkervoort voor de eerste keer gewassen. Toch ook wel weer apart!


29-03-2015 Het instrument-clustertje zit er in en werkt.


17-03-2015 De eerste tekening gemaakt voor het instrument-clustertje onder het dashboard.


11-03-2015 De eerste 'echte' rit van dit seizoen van ongeveer 10 Km. Alles lijkt goed te functioneren. Koelfans gaan netjes aan en weer uit.


03-03-2015 Nieuwe kabelschoentjes aan de draden voor de kachel-blower-weerstand gezet en de stekker van de kleine koelfan weer origineel opgebouwd.


23-02-2015 De thermostaatschakelaar in de radiateur gebouwd en het roestige T-stuk vervangen door een aluminium koppelstuk.


20-02-2015 Motorkap is klaar, warmte isolatie, inbusboutjes en linnen tape op de rand.


27-01-2015 Het tweede RVS hitteschild zit er ook in.


14-01-2015 Het eerste RVS hitteschild zit er in.


27-12-2014 Voor het eerst gestart met het aangepaste koelsysteem. Alles lijkt goed te werken.


18-12-2014 Het aangepaste koppelingspedaal zit er weer in en de kabel uitgericht.


10-11-2014 Weer gestart met de nieuwe vacuümslangen en kabelboom.


03-11-2014 Een heleboel mooie RVS inbusboutjes besteld bij RVS Paleis....allemaal van hetzelfde soort, dan wordt het nog iets van een éénheid.


20-10-2014 De mooie nazomer lijkt nu echt voorbij dus maar eens aan de slag!


08-10-2014 De S8AT laten taxeren bij Steijn Sportscars Taxaties.


30-09-2014 Startonderbreker in laten bouwen bij Dijkgraaf Automaterialen


22-09-2014 Gekocht bij Albers Sportscars


 

https://s8at.nl/