S8AT

 

Motorblok van de S8AT

Aangepaste Ford Pinto 2-liter 4-cilinder (202)

Gesmede Cosworth zuigers met lagere compressieverhouding 8:1

Cosworth drijfstangen

Cosworth oliesproeiers

Originele/standaard Ford nokkenas

Originele/standaard Ford injectie cilinderkop

Originele/standaard Ford EEC-IV

Originele/standaard EFI

5e injector met stand-alone aansturing d.m.v. MAP sensor van Turbo Technics UK

Garrett T3 turbo compressor boost 0,6 BAR

Dumpvalve vacuĆ¼m gestuurd

Intercooler

Verlating ontsteking bij boost d.m.v. Hobbs switch aangesloten op de blauwe + rode 'octane wire' (6 graden verlating)

Klepspeling inlaatklep: 0,15mm

Klepspeling uitlaatklep: 0,20mm

Voorontsteking 10 graden BTDC stationair met SPOUT-wire onderbroken

 

 

 

https://s8at.nl/motorblok